“Her Şeyin Mükemmel Olmasını Beklerseniz Hiçbir Şey Yapmazsınız: Odaklanın!”
İşletmelerin hep yanlış anladığı bir nokta var: İyi odaklanabilmek için hep aynı şeye odaklanmak gerekir. Oysa doğru olan, piyasa şartlarına, sektörel değişimlere göre işletmenin duruma uygun davranmasıdır. Bu noktada bazen odak değiştirmek gerekir. Doğru noktaya odaklanabilirseniz daha fazlasını başarabilirsiniz. Bir işe karar vermeden önce odağınızı belirleyin ki kazanç sağlamayacak projelere para dökmek zorunda kalmayasınız.
“Çok fazla işi yanlış yapmaktansa daha az işi düzgün yapmaya odaklanın!”
Bu durumu, dünyanın en iyi tahta atlarını yapan marangozun hikâyesi anlatır. Yaptığı tahta atları hayranlıkla inceleyen biri, marangoza bir parça kütükten nasıl bu kadar zarif atlar yapabildiğini sorar. Marangoz için bu çok basittir; ata ait olmayan kütük parçalarını oyup çıkararak başarılı bir zanaatkâr olmuştur. Odaklanmak, ulaşmak istediğiniz hedeften başka bir şey görmemektir. Elbette ne yapmamanız gerektiğine de odaklanmanız gerekir. Hangi parçaların ata ait olmadığını bilmek, hangi parçaların ata ait olduğunu bilmek kadar değerlidir.
“Odaklanma, şu anda ve daha sonra ne yapacağınıza, ne zaman harekete geçeceğinize, doğru karar verebilmenizi sağlar. ”
Müşterilerinize değer yaratmaya odaklanın. Klişe olsa da doğru olan, müşterinin daima önce gelmesidir. Müşteri her zaman haklı olmayabilir ama müşteri her adımınızda odaklandığınız nokta olmalıdır. Çünkü tek bir olumsuz izlenimin etkisi, yirmi olumlu izlenimin etkisiyle yenilebilir. Birçok alanda vasat olmaktansa tek alanda mükemmel olmaya odaklanın. Rakamlara takılmayın, uzmanlaşmaya bakın. İşinizi biliyorsanız büyürsünüz, bilmiyorsanız yerinizde sayarsınız.
Winberg, Yaklaşık Olarak Doğru kitabında, ne tür bir işletmeye sahip olursanız olun, güçlü değerlere dayanan bir temele sahip olmanın her zaman ilk sırada gelmesi gerektiğini aktarıyor. Deneyimli bir CFO olan Winberg, kitabında finansal sonuçların güçlü değerlerin sonucu olduğunu vurguluyor. Winberg, bilgi birikimini paylaşırken yıllık cirosu 100 milyon euro olan Securitas’ı 8 milyar euroluk, yirmiden fazla ülkede faaliyet gösteren bir şirket hâline nasıl getirdiğini de anlatıyor. Securitas’ın hikâyesi, Winberg’in aktardığı bilgilerin nasıl hayata geçirildiğini aşama aşama görmek için oldukça faydalı.
“Bu kitabın amacı beyin fırtınasını tetiklemek ve eyleme geçmeyi sağlamaktır!”
Kitap, bilgi ve deneyimle harmanlanan kolay uygulanabilir stratejileri şirketinize faydalı olması için yazılmış. Winberg’in öne sürdüğü fikirlerin tamamı finansal değil. Aksine işletme yönetimiyle ilgili temel konuları dört ana fikir açısından inceliyor ve bunların finans rakamlarıyla birlikte nasıl uygulanması gerektiğini gösteriyor. Bu fikirleri kendi işletmenizde pratiğe dökmeyi deneyebilmeniz için Winberg’in Securitas’taki uygulamaları oldukça yol gösterici.
“Şirketinizi yansıtan doğru rakamlara odaklanıp bunlara doğru zamanda doğru şekilde ulaşırsanız, doğru sonucu alırsınız. Eğer bunu kitapta sunulan diğer temel ilkelerle dengelemeyi başarırsanız (yaklaşık olarak) doğru yoldasınız demektir!” H. Winberg
Håkan Winberg’ın Yaklaşık Olarak Doğru kitabını indirimli fiyat ve avantajlı kargo seçeneği ile hemen satın almak için tıklayın.